bring sucks

BringCityMail finns det något som heter. När posten förlorade monopolet dök de upp. De hette något annat då. Numera finns det ett företag som tydligen består av flera företag egentligen - Bring! Bland annat så kan man som företag anlita dem för att dela ut post. För "folket" betyder det att man på många ställen numera får post via två olika utdelare, Vanliga POSTEN och så BRING. Det tragiska är, har vi märkt här ute, är att Bring-personalen inte bryr sig. I förra veckan var det en tjej som körde. Hon lade en hel hög med post i vår brevlåda. INGET av det var till oss. Hon gjorde inte sitt jobb och körde hela vägen ner till grannarna. ILLA. Det har hänt flera gånger nu att vi fått fel post i lådan. Det vore väl kanske en sak om det var ETT kuvert till närmsta grannen som slunkit med, men nu börjar det bli löjligt. Det hände idag igen. Vi hämtade in posten och hittade då brev till någon som vi inte har någon som helst aning om vem det är. I förra veckan fick min man agera brevbärare på grund av det. Har bestämt mig för att nu måste vi ringa och informera om detta så de kan lära sig att göra rätt.

Kommentarer
Postat av: DITTE

Vi hade samma problem där vi bodde innan just med Bring. Till sist så tog jag utelaren och fråga om det var meningen att vi skulle göra hans jobb för då ville vi också ha hans lön, han blev sur. När det ändå fortsatt så ifråga satte jag om han var läskunnig, eftersom vi misstänkte detta så försökte jag lära honom hur han skulle jämföra bokstäverna på lådan kontra brevet så skulle det nog blir rätt. Då blev han så sur så hans chef ringde mig och efter samtaltet med honom kom den en annan utdelare och vi fick där efter rätt post. KRAMAR från oss

2010-09-23 @ 20:32:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0