argh

Han; "ska vi behålla den här XX?"
Jag; "nej, släng den"
Han; "varför?"
Jag; "ja, för att du frågar och jag tolkar det som att du inte vill ha kvar den"
Han; "men, varför?"
Jag; "för att jag inte gillar den."
Vi håller på och rensar lite och det blir gnabb om det mesta och jag håller på att krevera. Han vill slänga en del saker vilket är helt ok. Tyvärr förstår han inte vitsen med att vissa saker ska behållas. Han ställer hela tiden frågan "VARFÖR?" Mitt svar "för att det är bra att ha" gillar han inte. Men... visst är det så.... vissa saker ÄR bra att ha?! Det är bara det att det jag tycker är bra att ha det tycker inte han är bra att ha.
Det jobbiga med att ha ett rörigt hem är att man inte alltid hittar saker som man vet att man har. Som man i bakhuvudet VET att man sett men kanske inte ens använt. MEN... så hittar man inte det man letar efter och då blir det så att antingen tänker man "jag har inbillat mig/vi har slängt" och så köper man ny, eller så köper man ny bara för att vara på den säkra sidan. Detta resulterar i att man till slut har 2 eller ibland fler av vissa saker. Lite frustrerande... javisst! För min älskling har detta blivit ett irritationsmoment!! Av det större slaget! Dags att vi rensar lite!! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0