Dumma a-kassan

Om a-kassan skickar mig ett brev där det står att skicka in XX eller YY och WW och jag skickar in YY och WW så borde väl det räcka??????? MEN NEJ!!! INTE DÅ! Idag fick jag ytterligare ett brev där det står att jag måste skicka in XX i alla fall!! Jag blir spyfärdig och vill bara gråta för jag känner mig otroligt motarbetad. Jag vill göra rätt och jag försöker ju göra det och ändå räcker inte det. Dumma dumma dem! Min a-kassa verkar inte vilja komma. Varför betala och "göra rätt" för sig när det ändå bara blir bajs. Jag vill inte leva på a-kassa. Vill inte sitta och pilla navelen och bara få "bidrag". Fast.... a-kassan är ju faktiskt en typ av försäkring som jag betalar till för att få rätt till ersättning vid behov (arbetslöshet...). Tur att man har timjobb som gör att man får lite pengar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0