Det finns en bok

som jag gillar. Eller ja... det finns ju flera såklart! Det finns dock en specifik bok som finns med mig sedan jag läste den för några år sedan. Precis utgiven och jag fick den av författaren själv. Eller rättare sagt, min älskling fick den när han stod och väntade på mig på Oxford Street i London. Jag var inne på ett café för att låna toalett och då delade de ut boken utanför. Min älskling är ingen bokläsare utan tog emot en bok åt mig. Författaren delade ut boken och den fanns inte att köpa. Hennes önskan var att man skulle läsa den och om man sedan gillade den så skulle man ge den vidare till någon. Varje bok hade också ett nummer så att man kunde registrera på en hemsida och sedan skulle förhoppningsvis andra som läste den göra samma sak. Så att man kan följa bokens resa. Tycker det var en underbar tanke. Jag har inte kollat hur det gått med min bok. Gav den till en före detta chef för jag trodde hon skulle ha glädje av den. Ville att hon skulle uppleva samma känsla som jag.
Nu satt jag och kollade på Oprah. Julia Roberts var med och de pratade om en film (baserad på en bok). Hur som helst. Det jag fastnade vid var att Julia hade börjat läsa boken och sedan hade hon gått in på nätet och beställt en till en väninna. Hon skickade den till henne med en liten lapp "jag vill att någon jag älskar ska läsa denna bok tillsammans med mig". Hon ville att hennes väninna skulle uppleva samma sak. Samma känsla. Jag tyckte det var underbart.
Det finns en bok som jag tycker om. Jag vill dela den med vissa personer i mitt liv. Kanske ska köpa och ge som en gåva och hoppas att de vill läsa den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0