inomhus = utomhus?

Min svärmor frågade för ett tag sedan... "vill du följa med och hjälpa mig på en julmarknad?" "Visst" sa jag. Den skulle vara både inomhus och utomhus, men vi hade i alla fall fått ett bord inomhus. Vi kom dit idag och inser att det är i en lada vi ska stå. Det visar sig vara lika kallt I ladan som det var utomhus. I dag alltså (kl 10) -6 grader. Under dagen blev det kallare och kallare. Minus 11 var det när vi åkte därifrån kl 15. Och NEJ, jag var inte klädd för att tillbringa flera timmar utomhus. Fel skor och inga långkalsonger. KALLT som in i komochhjälpmig! Älsklingen kom och hämtade mig när det var slut där och körde mig till jobbet (äldreboendet). Det tog en stund att tina upp men det gick. Nu sitter jag i soffan och talar om för mig själv att jag är trött och borde gå och sova. Ska ju faktiskt upp och jobba imorgonbitti igen. Imorgon är det UL som gäller.

Jobbmässigt kommande vecka (v 48) så ser det ut som följer... jobb UL mån+tis, jobb äldreboende ons+tor+lör. Förhoppningsvis tar jag mig in till stan (Uppsala) och klipper mig på onsdag eller torsdag (jobbar korta dagar). På fredag ska jag baka lussebullar. På lördag fyller älsklingen år. På söndag kan det eventuellt bli en julmarknad igen. Vi får se...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0