Ortopeden

Idag har jag varit och röntgat axeln och därefter på besök hos ortopeden. Det som hänt med min axel är att ett muskelfäste gått av. Inte så bra. Doktor ortoped sa "du får vara beredd på att det kommer att göra ont ett tag". Sen sa han "just nu SKA du inte göra något utan bara vila. I början av sommaren kommer du att kunna göra en del av det du inte kan göra idag och i slutet av sommaren kommer du att kunna göra det mesta av det du inte kan göra idag". Sen sa han att han skulle sjukskriva mig ett tag till och jag skulle få lite fler smärtstillande. Han sa att den sorten jag fått ska räcka för de är de starkaste som finns. Undrar hur ont jag haft om jag inte tog smärtstillande?! Sjukgymnasten som också var med vid undersökningen visade mig lite övningar jag ska göra för att hålla igång rörligheten. Hon skrev också remiss till sjukgymnast för de sa att jag behöver professionell hjälp med min axel. Sjukgymnasten sa att det kan ta ett år innan jag är helt återställd. Just nu är jag sjukskriven i två veckor till sen får vi välan se hur det är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0