Män som hatar kvinnor

Stieg Larsson har ju skrivit böckerna i Milleniumtrilogin. Dessa böcker och filmerna baserade på böckerna har blivit superhyllade. Jag har inte läst böckerna och inte sett filmerna. Vet inte varför jag inte gjort det. Ja, ännu i alla fall...
Hur som helst, igår så började tv-serien baserad på Män som hatar kvinnor. Så djävla bra! =)
Satt och blev asförbannad på en av karaktärerna.
Peter Andersson spelar Lisbeth Salanders förmyndare Nils Bjurman. Han är en maktmissbrukare av högsta graden. Våldtar och misshandlar Lisbeth. Om hon inte gör som han säger så ska han göra livet surt för henne. Karaktären är otroligt hemsk tycker jag. Vrider mig nästan av obehag när jag tittar.
Jag hade inte riktigt tänkt titta på serien igår när den började, men det blev ändå så och JAG ÅNGRAR MIG INTE!! Så galet bra. Gillar den stenhårt. Fick mersmak. Nu behöver jag ordna så att jag kan läsa böckerna också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0