Kommer inte på någon rubrik

Jag ringde vårdcentralen. Tänkte få tid hos el dottore. Visade sig att sjukgymnasten fått ett återbud. Fick tid till igår, fredag. Var där och pratade med honom. Visade honom min utskrift av röntgen på min skada. Då visade han hur skadan var och förklarade massor för mig. Sånt som ortoped-dumma-doktorn inte gjorde. Jag fick veta att det är en faktisk fraktur. Inte "bara" muskel som gått av. Min skada är precis som att man brutit armen eller benet, det är bara det att det är så litet där att det inte går att gipsa. Så... jag blev fortsatt sjukskriven. Det är ca 6 veckors läketid. Det innebar att jag blev sjukskriven i ytterligare 3 veckor. OM jag känner att jag klarar det så får jag lov att gå tillbaka till jobbet när som helst fast han rekommenderade att jag i alla fall var hemma i 2 veckor till så att skadan får läka i fred.
"Du får göra det du orkar, men när du får ont så låt bli! Det är okej att vila. Du bör vila armen. Ha tålamod. Du kommer att bli bra."
Jag tänker lyssna på vad han sa. Även på min kropp. Vill ju "få tillbaka" min arm.
Idag följde jag med maken och svärmor till Uppsala. Det var så himla skönt väder idag. När jag tröttnade på att vara inne i en butik som de gillar att gå länge i så gick jag ut och njöt i solen. Härligt med vårsol!
Min svärmor frågade om vi skulle äta middag ihop men jag kände att jag inte orkade idag så maken är där och jag är hemma själv ikväll. Eftersom jag känner mig helt osocial och trött och har ont (fick ont när vi gick idag och ont=trött ) så är det skönt att vara ensam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0