Människor runt omkring dig

Det är ju så här i världen att vissa personer gillar man och kommer bra överrens med, men så finns det de som man inte gillar och kommer överrens med. För mig är något av det värsta som finns när jag känner att från min sida så gillar jag inte personen och känner inte att det finns någon personkemi oss emellan, att den andra personen inte känner likadant utan verkar gilla mig mycket. Vill gärna prata med mig och röra vid mig. Säger till andra att "Linda gillar jag och henne kommer jag överrens med". Jag är inte bäst på något sätt och menar inte att ALLA gillar mig eller ens att alla MÅSTE gilla mig! Det är upp till var och en huruvida de gillar mig eller inte. Jag försöker att inte stöta mig med NÅGON, men jag kan inte styra över hur andra känner för mig. Om jag får vibbar från en person som gör att det känns som att h*n inte gillar mig så känns det ju såklart inte kul men jag accepterar det och tar ett steg tillbaka i relationen oss emellan. Tränger mig inte på. Om det är en person jag vet att jag kommer att behöva umgås med på ett eller annat sätt så kan det faktiskt vara så att jag sväljer stoltheten och faktiskt frågar personen i fråga om det är så att vi inte gillar varandra och sen hur vi kan göra vårt bästa för att inte det ska bli en ohållbar situation.
Just nu har jag en sådan person i min omgivning. H*n är påträngande och knepig. Nyfiken och verkar f*n till och med vara mytoman. Dryg är h*n oxå. Näsan i blöt-person. Då detta är en person jag inte kommer att kunna undvika till 100% så känns det extra jobbigt. Jag vet nämligen att jag kan bli väldigt elak mot denna typ av människa. Den personen jag riktar elakheten emot märker det sällan, eller så uppfattar h*n det helt enkelt inte som elakheter utan tar det som positivt att h*n får uppmärksamhet, däremot är det så att andra personer runt mig märker av det och säger till mig att jag är bitsk och elak.
Kan ibland känna "men för i h*vete fatta vinken!".
Som sagt, det är säkert inte något egentligt fel på personen i fråga utan handlar mer om mig, MEN ÄNDÅ...
Nåja, det löser sig nog....  ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0