Årets dummaste kundservice person

Och då menar jag inte kundservice per telefon utan jag pratar om en SL "kundvärd" eller vad de kallas... I onsdags så var det stopp i trafiken på grund av en olyckshändelse. Jag frågade en kille om resegarantin gällde. Svaret jag fick var "nej, den gäller inte. Det är en olyckshändelse." Så igår kommer jag och ska åka hem med pendeltåg. Då var det stora förseningar på grund av signalfel och trafikhändelser. Jag hade tänkt åka kl 18:20 och var där ett par minuter innan. Noterar på SLs infotavla att tåget beräknas inkomma 18:44. Det skulle vålla JÄTTE försenad hemkomst för mig. Frågar då ett par män som står med SL "kundvärd" jackor eller vad det nu står.. men de var SL "att fråga-personer"(tror den ena var samma person jag frågade dagen innan).... Frågar alltså "gäller resegarantin idag?". Då svarar han "Det gick ett tåg för ett par minuter sedan, du missade det. Det gick 12 över, skulle gått 5 över." Då blev jag skitförbannad!!! Jag sa; "du kan ju förihelvete inte säga till mig som vill åka med tåg som ska gå 18:20 att jag precis missat ett tåg som skulle gått en kvart tidigare!!" Hans äldre kollega som var något mer empatisk svarade på min fråga och sa åt mig att han tyckte jag skulle skicka in kvittot. Tack för det! Även om han såklart inte kan lova något och det är jag helt med på... MEN DEN HÄR ANDRA SNUBBEN GJORDE MIG SÅÅÅÅÅÅ JÄVLA FÖRBANNAD!!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0