Feber

Har jag sagt att jag är trött på vintern? Hatar att frysa och alla dessa förseningar i kollektivtrafiken. Jag vill inte ha en JÄTTEVARM sommar men jag vill inte heller ha en JÄTTEKALL vinter. Vi har ett ord i svenska språket som inget annat spräk har och det är ordet LAGOM. Just när det gäller min känsla för väderlek och årstider så tycker jag ordet lagom funkar bra. Jag vill ha lagom kall vinter och lagom varm sommar. Jag pratade med min svärmor på vägen hem igår. Försenad var jag som vanligt nu för tiden. Hon tyckte att jag lät som att jag resignerat. Hon har rätt. Det är precis så jag känner.
Idag vaknade jag upp med "groggig" skalle och feber så blev det att jag stannade hemma idag. Känns lagom trist. Fördelen är att jag slapp ta mig ut i trafiken och vädret. Efter att jag sovit några timmar till vaknade jag upp och tittade ut och såg att det snöade. Det kändes inte bra att se att det kom mer snö.
Nu ligger jag på soffan och skriver detta. Inser när jag tittar på "Halv åtta hos mig" att jag inte ätit någon mat idag. Orkar inte laga något och maken är inte hemma. Kanske kan orka göra nudelsoppa. Finns nog nåt halvfabrikatigt att välja på.... =)

Kommentarer
Postat av: DITTE

Krya på dig. Jag förstår att vädret stör er som är unga men vi som är lite äldre är mer vana. 50, 60 och 70 talet var sådana här vintrar och det är väl egentligen så här en vinter skall vara. Att sedan inte kommunerna klarar av det beror på att man haft för mildra vintrar och sparat in på snösvängen, tänk vilken snösväng vi haft om dom satt undan alla pengarna sedan 70 talet. Jag hoppas nu att vi haft en riktig vinter och med det kommer vi att få en riktig vår och sommar och inte en vår i en vecka sedan sommar i maj och sedan höst resten av året.

2010-02-23 @ 21:05:27
Postat av: Samira

Kyra på dig =(

2010-02-24 @ 09:50:50
Postat av: Samira

Krya, menade jag såklart =)

2010-02-24 @ 09:51:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0