Terrorn har kommit till stan

Ja, så var det då Sveriges tur. Terrorismen har hittat oss också. I alla fall enligt Säpo. Som alla redan vet skedde två sprängningar i Stockholm igår. En bilbomb (?!) och en självmordsbombare (!?). Varför skedde detta? Var det ett "skrämselskott"? Ja, en man dog. Men å andra sidan var det en man som hade en bomb på sig. Inga oskyldiga skadades allvarligt om jag har förstått det rätt. Om man nu hade velat skada en massa människor så hade man ju bara kunnat flytta sig en gata upp.
Är lite rädd för att ett hat mot  muslimer i synnerhet kommer att spridas. Jag har många vänner och bekanta som är muslimer och de är underbara människor. Hoppas att de inte ska behöva må dåligt på grund av sin tro. Låt de få känna sig trygga i sin vardag! För den delen... jag vill också känna mig trygg i min vardag. Jag vill att alla ska få känna sig trygga i sina liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0