Den 3:e December

Idag har jag gjort det jag gjort den 3:e december de senaste åren. Jag har bakat lussebullar! Min älskling fyller år imorgon och det är en tradition att jag väcker honom på hans födelsedag med ett glas mjölk, pepparkaka och lussebulle. Lite lyx får man ju ha på sin dag. Det började med att jag köpte lussebullar på Seven Eleven kvällen eftersom han tycker att de har de godaste köpebullarna. Jag köpte eftersom jag inte är någon "husmor". Ser inte mig själv som huslig direkt. Men, så kom ett år då jag fick för mig att jag ville prova att göra egna. Tror det var så att butiken hade slut på lussebullarna när jag skulle ha. Jag letade fram ett recept och sen dess har jag bakat varje år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0