Dag 11 – Mina syskon

Jag är en väldigt stolt storasyster!

Jag är äldst av tre syskon. Min bror är tre år yngre än och så har vi sladdisen, lillsyrran, som är tio år yngre.
Min bror och jag var lite som hund och katt när vi var små. Vi gnabbades ofta och det hände också att vi slogs ibland. Vi bråkade på olika sätt han och jag. Han gjorde det lite i det tysta så att mamma och pappa inte skulle höra. Jag däremot väsnades och skrek. Det gjorde att våra föräldrar många gånger gav mig skulden. Dessutom var ju jag storasyster... Det var också många gånger vi höll varandra bakom ryggen inför föräldrarna.
Min lillasyster blev min "leksak". Jag var tio år när hon kom. Istället för att ha dockvagnen med ut när jag och kompisarna lekte hade jag med syrran i hennes vagn. Jag älskade att ha med henne. Mamma stod uppe på balkongen (vi bodde på 12:e våningen) och kollade så att allt var ok. Eftersom jag avgudade min syster så fick hon oftast vara med även när jag hade kompisar hemma. Första gången en pojke skulle sova över hos mig så var hon mitt "förkläde". Jag var 16 och hon fick sova med mig i min säng och han fick sova på en tältsäng bredvid oss.
Lillasyster var bara barnet när jag flyttade hemifrån. 
Genom åren var hon ofta och hälsade på. Kom även till England när jag bodde där ett år.

Min bror var väldigt populär bland tjejerna. En riktig sötnos. Jag tyckte inte det var så kul när vi hade disco i skolan och lågstadie-discot överlappade ett tag med mellanstadie-discot och min kompis blev helt kär i min lillebror. "Åh, han är ju så söt". Hon bjöd till och med upp honom och de dansade tryckare. Oj vad jag skämdes.
Fotboll har alltid spelat stor roll i hans liv. När vi var små spelade både han och jag, men det var han som hade talangen. Min bror är väldigt jordnära.
Båda mina syskon är väldigt trygga i sig själva. Lugna, jordnära.

Nutid; min bror är gift och är pappa till två underbara döttrar. Är husägare och bor i byn han växt upp i. Han var 10 när vi flyttade dit. Syrran var 4. Hon är också gift och är mamma till en liten prinsessa. Bor granne med vår bror. Perfekt när vi åker ner och hälsa på. =)
Min syster arbetar som lärare och min bror jobbar på Kastrup.

Jag älskar mina syskon och är tacksam för att de finns i mitt liv.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0