Dag 03 - mina föräldrar

Oj, känsligt ämne.

Mina föräldrar träffades i unga år. De levde tillsammans i 27 år. De gifte sig i april 1974. Mina föräldrar var "vanliga Svenssons". Arbetade för att försörja familjen och tog hand om mig och mina syskon. De gjorde att jag kände mig trygg under min uppväxt. Genom mina föräldrars sätt att vara har jag lärt mig empati och förståelse. Det är från dem jag har fått min envishet och arbetsmoral. Att visa känslor har jag också fått från dem, framför allt mamma.
Mamma var äldst av 5 syskon och pappa yngst av 4. För båda två betydde familjen allt. Jag tyckte om att umgås med mina föräldrar.
Det här är så svårt. Att tänka på hur de var, vilka de var... Jag älskade mina föräldrar. Jag är glad att jag hade Siv och Bertil som föräldrar. Det som gör att det är jobbigt är att de inte längre finns hos oss. Den 1 mars 1999 avled min älskade mamma och den 25 november 1999 avled min älskade pappa.

Jag saknar er varje dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0