Dag 02 – Min första kärlek

Som jag berättade i mitt förra inlägg... jag har dåligt minne.... =)

Men, det här med första kärleken kanske inte nödvändigtvis behöver vara en person. Det kanske kan vara ett språk?! Engelskan är min första kärlek! Skulle säga att det är mitt favoritspråk. Har alltid haft lätt för engelskan. Känns så naturligt för mig. Det var till och med så att när jag som 15-åring (fyllde 16 på resan) åkte på språkresa och sen kom hem så hade jag glömt svenskan till stor del. Trots att jag hade bästa Jess med mig och vi var en grupp svenskar som såklart pratade svenska med varandra så hade jag svårt att finna de svenska orden när jag kom hem. Min älskade mamma höll på att bli tokig. =) Hon tyckte det var jättekonstigt hur det kunde bli så.

Om vi ska gå in på min första kärlek som i romantisk kärlek till en person så blir det nog Martin. Ja, lustigt nog hette han så. Killen jag var tillsammans med en kort period i sexan. Jag var väldigt förälskad i honom. Jag hade nog någon förälskelse på kollo i unga år, men det är Martin jag minns. Han var kortare än mig. Inte så konstigt, många pojkar var kortare än mig när jag var ung. Han var otroligt söt. Mitt hjärta bankade och jag rodnade bara han tittade på mig. Jag träffade honom när vi flyttade till Hjärup. Det visade sig också att våra fäder kände varandra. Fick veta det av en slump en gång när vi, pappa och jag, var och handlade och träffade på Martin och hans pappa. Detta var strax efter det att vi flyttat dit. Det tog ett bra tag innan första pussen. Vi var inte särskilt modiga och mestadels hängde vi i grupp. Det tog slut eftersom våra kompisar tyckte det var ocoolt att vara tillsammans. Vi var ju ett helt gäng som hängde ihop alltsom oftast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0