Modig eller dumdristig?

Ja, det är frågan... Jag har idag ett arbete jag inte alls trivs med. Har supergulliga kollegor men kan ärligt säga att jag avskyr mitt jobb. Idag var jag tillbaka på jobbet efter att ha varit sjukskriven för laryngit. Total ångest! Ont i magen. Så ska det inte vara när man går till jobbet. Efter att ha känt samma ångest flera timmar idag tog jag ett beslut. Att prata med min chef om att jag inte trivs. Jag gjorde det. Vi satte oss ner och ur min mun kommer "snälla, kan du inte säga upp mig?". Ooops! Eller... ja jo det blev väl bra... eller? Jag fick som jag ville. Han sa upp mig! Så nu är jag arbetslös. Och det känns bra? Ja! Eller? Nej! Kluven är mitt mellan-namn. Jag gjorde det enda rätta för mig! Eller.... gjorde jag det? Jo men visst gjorde jag det. Livet är för kort för att jobba med något man vantrivs med! Men Linda, har du tänkt igenom detta? Ja, eller nej... jag tror det.... även om jag nu har lite ångest över det här med hur det kommer att gå rent ekonomiskt så gjorde jag nog det enda jag kunde göra.
Eftersom jag faktiskt vill ha ett jobb så ska jag ta mig till arbetsförmedlingen imorgon. Jag hatar arbetsförmedlingen. Eller som vissa säger... arbetsförnedringen.
Nåja, får se hur det går imorgon. Kanske hittar värsta jobbet direkt! Eller plugga lite igen kanske? Tiden får visa vad det blir...

Kommentarer
Postat av: Ditte

Jag känner att du gjort rätt och du det blir säkert jätte bra. KRAM

2010-08-30 @ 20:00:36
Postat av: Sandra

Klart att du gjorde rätt! Livet är för kort för att inte göra sånt man tycker om! Du kommer att hitta ett jobb snart igen! Heja dig! Modigt gjort av dig. Jag hade aldrig vågat det... Beundrar dig verkligen! Kram

2010-08-30 @ 20:28:04
Postat av: Samira

Väldigt modigt gjort av dig! Man ska följa sitt hjärta. Så det är rätt beslut.



Håller tummarna för att du hittar precis det som passar dej perfekt.



Kram!!

2010-08-30 @ 22:17:51
URL: http://samiris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0