Laryngit

Var hos doktorn igår. Är sjukskriven nu i 10 dagar.
Laryngit är en inflammationstruphuvudetlarynxSymptom är halsonthosta och heshet. Laryngit orsakas vanligtvis av virus mot vilka ingen specifik behandling finns. Istället ordineras vila av rösten för att undvika heshet. (info från wikipedia)
Så, min "lilla" förkylning orskadade detta. Det är ju inte första gången det händer och baserat på hur många gånger jag fått det genom de sista 10 åren, inte sista heller... Det är svårt att vara tyst! Att inte FÅ prata. Det är en sak när jag är ensam hemma, en annan när maken är hemma och när andra människor är i min närhet. Då är det svårt. Åh, jag vill så gärna ringa min svåger och höra hur det går med pappaledigheten. Vill ringa min syster och fråga hur de är att vara tillbaka på jobbet efter mammaledigheten. Vill ringa min kompis som har fått börja jobba med ett annat projekt på företaget hon arbetar. Vill ringa en annan kompis via Skype för att höra mer om hur hon har det i Danmark nu när de flyttat dit. Följer henne på hennes blogg men det är ju inte samma sak. Vill ringa en vän som har ett "nytt" förhållande. Eller ja, de har väl varit tillsammans sen i våras eller nåt men vi har inte pratat sen innan midsommar. Wanna know the details ;).
Men nej, här sitter jag istället i soffan, TYST. Gör som doktorn sa. Vilar rösten. Donar lite. Flyttar runt lite saker. Byter plats på grejer....
Jag/Vi har länge ignorerat tvättberget i källaren. Missförstå mig inte... vi har tvättat då och då, men vi har inte haft någon bra förvaring tidigare så vi har bara tvättat nödvändigheter allt eftersom....
Nu i helgen var min svärmor här och tyckte det var dags att göra något åt det. Så, hon tvättade och tvättade och hängde på tork och vek tvätt.
Nu när vi har bra ställe att förvara kläderna på så känns allt mycket lättare. Vi har också flyttat ner tv-rummet. Känns faktiskt mycket bättre att ha det här nere. Rummet är större.
Eftersom jag var sjuk kunde jag inte hjälpa till så där jättemycket. Så fort jag gjorde något som var minsta lilla "ansträngande" så började jag hosta. Hostade tills jag kräktes. Inte ok.
Men men.... blir nog bra det här också... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0