Vemod

Jag har varit hemma från jobbet nu måndag och tisdag. Haft feber. Förstår inte varför jag blir sjuk så ofta. Larvigt det här! Ska jobba imorgon. Det är sista veckan på jobbet för mig. Jag kommer att ha semester nästa vecka och veckan därpå börjar jag på mitt nya jobb. Sitter och tänker på alla underbara människor jag träffat under mina år på 3. Det finns massor av människor som jag inte kommer att sakna en sekund sen finns det de som jag kommer att sakna massvis och som jag känner en liten tagg i hjärtat av att lämna bakom mig. Som alltid så vet jag vad jag har men inte vad jag får. Vem vet, det kanske är ett skitjobb och supertråkiga kollegor..... eller så är det alldeles alldeles underbart. Nåja, den som lever får se. Det finns hopp om livet.
Idag dock så känner jag vemod och saknad. Det kommer att bli tunga dagar på jobbet.
Brukar inte skriva ut namn på personer i min blogg... ska nog göra ett undantag...
Nej förresten. Ska nog inte göra det ändå. Inte för att jag skulle skriva annat än positiva saker men jag vill inte glömma någon. "Ingen nämnd ingen glömd" heter det ju!




Ett stort tack till alla underbara kollegor jag haft under åren! Jag kommer att sakna er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0