Djurmisshandel?

Usch, jag har sååååååååå dåligt samvete. Vi brukar ALDRIG stänga båda dörrarna in till köket. Vi har en dörr in till köket precis till vänster innanför ytterdörren och sedan en i anslutning till "matrummet". Dörren i "matrummet" brukar ALDRIG stängas. Vår lilla bebis har sin mat och sitt vatten i köket.
Så igår höll vi på i hallen och in/ut genom ytterdörren och köket och även ner i källaren. För att vår lilla bebis inte skulle kunna smita ut när vi höll på så stängde vi dörren mellan matrummet och köket. När vi donat färdigt stängde vi köksdörren i hallen och sedan åkte vi. Visade sig idag när vi kom hem att dörren mellan matrummet och köket var stängd. Normalt brukar vi inte lämna henne ensam jättemycket, men vi anser att det inte är någon fara att vi är borta över natten så länge hon har tillgång till sin toa, mat och vatten. Usch, dåligt samvete - ont i magen! Det fick jag idag när min man sa att vi hade glömt att öppna så hon fick tillgång till mat/vatten. Känner mig superhemsk! Men, hon verkar ha förlåtit oss för när vi öppnade så gick hon och åt och drack och sedan kom hon och gosade med oss. Så skulle maken iväg... Han öppnade och gick in i klädkammaren och hämtade en skjorta, tog den på sig och stängde dörren. Det var vid 19-tiden.... Han åkte och jag blev hemma. Jag kom på efter nån timme att jag inte sett katten så jag kallade på henne. Fick inget svar (hon brukar jama till svar) så jag tänkte "hon sover väl" (inget ovanligt). Hur som helst, jag får för mig att kolla henne och går in i sovrummet men ser henne inte. Ropar på henne och får ett klent svar (händer ibland), så jag går därifrån och tänker "äh, hon vill inte komma just nu, låter som jag väckte henne"(brukar vara klent när hon vaknar). Så nu vid 01:15 så inser jag att jag inte sett henne sen maken åkte. Går in i sovrummet igen och hör igen ett klent jamande. Då inser jag att det kommer ifrån klädkammaren. STACKARS LILLA KISEN! Hon har varit instängd i den i flera timmar. USCHELIUSCH, JAG HAR SÅ DÅLIGT SAMVETE! Har gosat med henne (mer eller mindre tvång till en början) för att lugna henne. Hon var helt stirrig när hon blev utsläppt. Det har ALDRIG hänt förut detta som hänt idag och det tackar jag för. Misstag kan alla göra i och för sig men det spelar ingen roll... jag har ändå fått ont i magen. Nu ligger hon lugn på en filt här bredvid mig. Det känns bättre nu...
Fy Linda; bad bad petowner.... (fast det är ju faktiskt så att när jag pratar med min man så får jag nog dela med mitt dåliga samvete till honom för han var delaktig i det som hänt ;>)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0