Vissa"drabbas" mer än andra

Och jag tillhör de där vissa... Har nu fått en arbetsrelaterad skada, en belastningsskada. Denna kunde undvikts. Om jag hade legat på lite mer hos min arbetsgivare och varit mer om mig och kring mig. Tog ett beslut och bokade tid hos läkare. Var där idag. Hon sjukskrev mig på 50% i två veckor. Imorgon ska chefen beställa en ergonomisk mus åt mig. Har fått tabletter som ska lindra/ta bort smärtan så att jag kan fungera.

Har kontaktat en logoped. Inte fått något svar. Det var en telefonsvarare så jag kunde bara lämna ett meddelande och be dem kontakta mig. Nu återstår väntan...

Ingen svininfluensa här. Hoppas den håller sig borta, men man börjar ju bli lite orolig. Har en kollega som är hemma sjuk och hon hade hög feber. Vet inte om det är svinflunsan hon har. Hoppas inte det, men egentligen.. namnet på sjukdomen spelar ingen roll. Det är smittorisken som oroar mig. Har ju visat sig att jag har en tendens att bli sjuk när alla andra drabbas. Mitt immunförsvar är inte vad det har varit...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0