tänker och tänker...

Jag känner mig allmänt missnöjd. Vill inte känna så, men det är fakta. Har varit så ett tag nu. Samtidigt känner jag mig stark i mig själv. Det känns bra. Det finns händelser att se fram emot. Mitt jobb är som det är, men jag har ju åtmistone ett jobb. Känner bara att jag vill få min chans. Vill inte känna mig motarbetad.

Denna helgen har varit helt ok. Jag är ju sjukskriven 50% just nu p g a belastningsskadan i axel/skuldra vilket gjorde att jag var hemma tidigt i fredags. På sena eftermiddagen somnade jag en stund på soffan. Har faktiskt blivit en tupplur nästan varje dag... skönt! =) Framåt kvällen pratade jag en stund med lillasyster och när älkslingen kom hem bjöd han ut mig på middag. Senare åkte han ut på landet. Jag valde att stanna hemma så katten skulle slippa åka bil, hon blir åksjuk. Så igår kom älsklingen och hämtade mig på eftermiddagen så att jag kunde komma ut på landet jag med. Vi har haft trevligt, mycket skratt och massa kortspelande.

Vad är det jag tänker på då? Jo, mitt liv! Vill ju inte känna mig missnöjd med livet och inser samtidigt att det bara är jag som kan göra något åt detta missnöje.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0