Otrohet

Idag väcktes lite tankar i mitt huvud. Jag pratade med en person som betyder mycket för mig och som inte mår så bra just nu.
Vad räknas som otrohet? Är det att man kysser någon annan än den man är tillsammans med? Är det att man undanhåller en vänskap med en annan person? Är det att vara otrogen när man har mailkonversationer med någon om att man vill suga/slicka och göra andra saker med denna andra personen? Om en kvinna har en vänskap (blir ur hetro perspektiv eftersom jag är hetro och det är jobbigt att tänka på alla...) med en man som hennes pojkvän/sambo/man inte känner och hon pratar med honom om sin relation och om allt som händer i hennes liv men inte pratar med sin respektive, är det att vara otrogen?
Om någon i relationen är otrogen, hur ska man hantera det? Är det nolltolerans som gäller? Ska man stanna kvar och arbeta på relationen eller ska man lämna direkt? Spelar det någon roll om man har barn? Om ens partner är otrogen en gång och man väljer att stanna kvar och det händer igen, vad händer då? Om man väljer att stanna kvar i relationen, hur många gånger kan ens partner vara otrogen innan man till slut säger att det får vara nog?
När det gäller mig själv och min relation så sa vi tidigt i vår relation att vi har nolltolerans gällande otrohet. Det gäller fortfarande. Men det är ju lätt att säga nu när ingen av oss varit otrogen. Hur ställer man sig till otrohet när det inte bara är i teorin längre? Jag vill aldrig få reda på det. Jag älskar min man och han älskar mig. Vi har valt varandra och det är upp till oss att arbeta på vår relation så att vi båda är tillfreds i den. Öppen dialog är viktigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0