Hjärnröntgen 2

Idag har jag varit och gjort ytterligare en röntgen av min skalle. Tydligen var det så att det visade "något" förra gången. De vet inte vad och ville nu se så att det inte var något allvarligt. Denna gången fick jag en nål i handen för jag skulle få kontrastvätska. Sköterskan började med att försöka hitta kärl i armvecket, stack in nålen och konstaterade att det inte funkade. INTE SKÖNT!! Jag gillar inte att få nålar instuckna i mig. Förra gången jag var där behövde jag inte ta av mig min BH trots att det var med bygel. Denna gången behövde jag det. Sköterskan sa att jag inte skulle känna något annat än lite rörelse av nålen när hon kom med kontrasten. Först gjorde de en omgång utan kontrast och där ligger jag och försöker fokusera på andningen och allt annat utom det som faktiskt händer. Efter ca 10 min så kommer sköterskan in och sprutar in kontrastmedel. Jag hör henne och känner att hon tar tag i min hand och håller på med nålen och sen..... så känner jag hur en kall känsla sprider sig upp i handen, igenom blodkärlet. Jag känner inte det hela vägen för jag antar att vätskan blandar sig med blodet och blir kroppstempererat. Röntgenteknikern sa till mig innan han satte på mig hjälmen att det inte syntes något konstigt på blodkärlen, men att det syntes något... Inte att det var någon tumör eller så, men man kan ha cystor lite överallt utan att det är något farligt. Han sa att det de sett såg ut som en liten vätskeansamling, men det kunde lika gärna vara en störning i bilden. Jag kommer att bli kallad till läkaren för att få resultatet. Nu är det bara att vänta.
Idag körde mig älsklingen dit och väntade kvar och körde mig hem efteråt. Innan vi åkte hem käkade vi lunch på en kinarestaurang. De har lunch buffé där så jag prövade faktiskt lite sushi idag. Det var det jag kallar i princip "fusksushi" men det var helt ok. Kanske är jag redo att prova "riktig" sushi. =)

Kommentarer
Postat av: Ninni

Usch då.. Förstår att du e orolig..

Håller tummarna att det inte är "något" då..

Hör av dig när du vet..Kram

2009-10-08 @ 07:21:03
Postat av: Ditte

Vi håller tummarna för dig och förstår om du går och oroar dig. Annika gjorde också både CT-skalle och magnetröntgen i augusti på hjärnan och som väl var hittade som inget, så blir det säkert för dig också. Lova att höra av dig när du får besked för vi bryr oss om dig. Många kramar från DITTE och dom andra.

2009-10-08 @ 18:23:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0