bitter-fast mest-sweet

Idag är en glädjens dag. Mest. Fast lite bittersweet är det allt. En god vän till mig har jättestor mage nu. Hon är höggravid. Ska ha bebbe om en vecka. Hon har jobbat så länge som hon orkar. Under denna veckan tog hon ett beslut om att gå på mammaledighet idag. Det är verkligen jättekul att hon ska bli mamma. Det som är tråkigt är att jag förlorar henne som kollega nu när jag äntligen har börjat på samma avdelning som henne.

Det som är extra kul idag är att vi har fått tillträde till vårt hus idag. När jag slutar jobba idag kommer älsklingen och hämtar mig och vi ska åka till lägenheten och byta om och hämta en drös med grejer och sedan bär det av till huset.
Fatta att jag inte sett huset invändigt annat än på bilder! =) Tur att jag litar på maken som varit där och tittat.

På jobbet har det varit himla lugnt idag. Jag trivs jättebra på min nya tjänst. Har bra och trevliga kollegor. Skönt också att inte jobba helg. Mina "gamla" kollegor jobbar i helgen. Tycker lite synd om dem eftersom jag vet att de inte ser fram emot det precis.

Nu har jag 35 minuter kvar av denna arbetsdag, sen är det HELG!! =)

Puss i ljumsken!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0