Haa-a-ta pendeltåg... I´m a loser baby, jag har inget körkort...

Idag var en rätt ok dag på jobbet. Hade ett one2one med min chef och fick veta att jag klarat bonus i QC igen! Very nice! Vi hade ett ganska givande teammöte. Jag har fått veta att jag är ledig midsommarafton utan att behöva använda mina semesterdagar till det. (hade tagit semester redan, men nu sparar jag den dagen,,, )

Å SÅ HÄNDER DET.... jag ska åka hem och det verkar till en början gå bra...... Får vänta en stund på bussen vid jobbet, men det gör inget eftersom det är skönt väder och jag passar på att läsa min bok. Kommer till centralen i tid och eftersom jag är en aning hungrig så blir det en korv med bröd på pressbyrån (inte bra jag vet, men bortse från det nu...), hinner givetvis med pendeltåget och så långt är allt frid och fröjd. Det är väl på tåget som det händer.... när man sitter där och inget kan göra..... tåget börjar sakta ner och sen "glida" fram sakteliga tills det tar stopp. MELLAN TVÅ STATIONER! Det tar ett bra tag innan vi får veta vad som hänt. Till en början handlar det om strömmen... Det visar sig att en bil har kört av en bro rätt in i ledningarna. (jäkla onödigt =>)4 spår är plötsligt "döda". Problemet är att det fortfarande är strömförande ledningar som nu inte sitter där de ska. Brandkår och polis kommer dit. Pendeltåget skulle ha varit i Märsta kl 21:26 och jag skulle varit hemma ca 15 minuter därefter.... MEN INTE DÅ!!!  Klockan är nu 01:27 och jag har varit hemma i ca 20 min. Martin var snäll nog och kom och hämtade mig! Vi fick inte gå av tåget till en början... inte förrän klockan var ca 00:20 började vi gå av tåget.
Jag fascinerades av att det inte verkade vara någon enda passagerare på tåget som var förbannad. Alla tog det ganska lugnt. Visst blev vi lite frustrerade emellanåt, men ingen var sur/ilsken. Vi var några som istället hade en trevlig stund när vi satt där och spekulerade över händelsen.

Nu är jag trött och det är sovdags!

Puss i ljumsken!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad bra att du kom hem tillslut. Kram

2009-05-13 @ 19:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0