Gravid jag??

Nej, jag är INTE gravid och har inte några direkta planer på att bli det heller. Varför är det så att man som kvinna måste vilja bli mamma? Nej, jag säger inte att jag INTE vill bli mamma.
Pratade med en väninna idag som blev mamma i höstas och fick då givetvis frågan om när jag skulle skaffa barn.
Det var trevligt att prata en stund med henne och vi bestämde en fikadate i nästa vecka.

Dagen idag har kantats av en del konstateranden för min del. Vi har en tävling på jobbet denna veckan. Just nu leder jag, men det kommer väl att ändras till imorgon.
Min väninna och jag har känt varandra i 10 år.
Konstaterade att det i sommar är 20 år sedan jag var i England första gången.
Konstaterade också att om jag hade börjat ha sex när jag var 15 så hade jag i princip kunnat vara mamma till en av mina kollegor. (den tanken var inte så kul)
Ett annat konstaterande var att jag inte gillar att åka kommunalt i rusningstrafik och att om jag åker 06:04 istället för 06:19 så slipper jag en stor drös människor. Jobbigare att gå upp så att man åker den där kvarten tidigare, men åh så skönt för stressnivån i min kropp och själ.
Konstaterade åter igen att det aldrig är kul att betala räkningar.
Kan även konstatera att jag trivs ganska bra på mitt jobb. Hade varit trevligt med högre lön förstås...

Nu åter till Greys anatomy....adios

Kommentarer
Postat av: Fanny

hahaha är det jag som är din potentiella dotter?

2009-03-26 @ 12:17:42
URL: http://faran.webblogg.se/
Postat av: fööffe

no shit sherlock...det e ju mig alla snackar om!

2009-03-27 @ 11:35:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0