En trevlig lördag

Idag tog vi sovmorgon. Åt en sen frukost och åkte sedan till Uppsala. tog en tur på Vaksala torg där jag inte hittade något kul och sedan blev det lite rea-shopping på Lindex och Kappahl. Efter det åkte vi hem till svärmor en sväng. Där blev jag firad eftersom jag fyllde år igår. Fick paketet. En Hello Kitty mugg, en tunika och nån sån där grejer man dekorerar sina "foppatofflor" med! Trevligt! =)
Vi blev bjudna på supergod middag - rostbiff, potatisgratäng och krämig kantarellsås. Det har också bjudits på tårta med hallon, blåbär och smultron och på sena kvällen blev det även jordgubbar och glass! =) Massa ätande, men trevligt med kortspel och umgänge. Vi valde att åka hem ikväll istället för att sova över. Jag tycker det är rätt så skönt att vakna upp hemma faktiskt. När jag sa det så sa min svåger "det är rätt skönt att vakna upp här också, speciellt att komma upp och ut när det är fint väder på morgonen." Sant! Kunde bara hålla med, men det heter ju inte "borta bra men hemma bäst" för ingenting. =)

Nu är jag både "mätt och trätt" så det är dags för mig att inte sovläge. Godnatt världen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0