ännu en dag är till ända

Semester är bra skönt att ha. Det känns helt legitimt att inte göra så mycket utan bara njuta av ledigheten och vädret. Att göra ingenting alls är rätt skönt ibland. Jag har tillbringat timmar i en stol med att göra sudoku. Normalt när jag är hemma, ledig över helgen eller bara en dag mitt i veckan om jag jobbar helg så har jag en tendens att tänka på jobbet. Likadant är det om jag är hemma och är sjuk. Nu är snart min andra semestervecka slut och jag har knappt tänkt på jobbet under denna tid.
Idag har vädret inte visat sig från sin bästa sida, men det var skönt ändå. Idag var vi i Uppsala en sväng och jag som har fått dille på kjolar (av någon outgrundlig anledning) fick köpt en ny kjol OCH en klänning. Jag förvånar mig själv. Kanske ett tecken på att jag mognar och kommer tillbaka till mig själv. Ja, kanske inte just det faktum att jag äger en kjol eller två, men mina tankar och min förändrade syn på mycket gör att jag nästan börjar acceptera mig själv som jag är.

Puss och godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0