vården idag

Vården idag är lite lustig. Förra gången jag ringde vårdcentralen ang min hosta fick jag rådet att köpa receptfri hostmedicin. Det gjorde jag men det har inte hjälpt.
Då jag måste prata med kunder hela dagarna är det jättejobbigt att ha hosta. Som jag skrivit tidigare så hade jag planerat att gå till jobbet idag, men hostade tills jag kräktes precis innan jag skulle gå så jag stannade hemma idag. Känns inte bra det här.
Vårdcentralen ringde upp mig. Sköterskorna som ringer upp känns aningen nonchalanta. Berättade för henne att jag varit sjuk i princip hela tiden sedan i mitten på december. En vecka hade jag som jag kände mig helt frisk innan det var dags igen. Även om jag jobbade förra veckan så var jag inte helt frisk.  Fick inte träffa läkare idag utan "bara" ett recept på hostmeducin att hämta ut.
Ska iväg till apoteket om en stund. Är helt slut idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0