Fluortanten!

Minns ni henne? Hon kom i sin vita rock med en bricka full med små muggar med fluor som du skulle skölja runt i din mun i 2 minuter.
Jag visste långt innan hon kom in i klassrummet att hon var i byggnaden. Kände det i min käke. En obehagskänlsa. Det känns som att käkmuskulaturen drar ihop sig.
Nu undrar du såklart hur det kommer sig att jag kom att tänka på fluortanten klockan tio på kvällen. Jo, tittar på Boston Tea Party och där kom just en fluortant in. Genast reagerade min käke på samma sätt som när jag var barn. Jättekonstigt! Det är något psykosymatiskt (eller vad det heter). Sitter i benmärgen den reaktionen. Kan inte styra den.

Har precis pratat med min älskling. Han är framme och ska nu sova i sin hotellsäng. Skönt! Jag gillar hotell och brukar sova jättebra så jag är nästan lite avis.

Kommentarer
Postat av: Anna HK

Inget som jag minns, tror att jag är lite för ung för det... host, host kramen!

2008-10-28 @ 12:07:59
URL: http://annahk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0