mmmmm... gott med vin! eller så trodde jag iallafall

Min make ville åka till sin mamma över helgen, men inte jag. Jag kände att jag behöver vara hemma och tvätta.
Jag kände mig plötsligt sugen på ett glas vin, men så gjorde jag något annat och glömde bort det så det blev inget vin. Nu idag, för en stund sedan tänkte jag att jag skulle ta ett glas vin, tog flaskan och ett glas och gick och satte mig i soffan. Skulle öppna flaskan och upptäcker till min förtvivlan att det inte var skruvkork. Jag var övertygad om att det var det på den flaskan. Nu blev det jobbigt. Jag blev sur och gick tillbaka till "barskåpet" med flaskan.. Dilemmat nu är huruvida jag pallar engagera mig och öppna den iallafall. Är ju jättesugen på vin! Brukar inte vara det så där jätteofta direkt! Hade inte tänkt dricka en hel flaska ju. Om det är skruvkork är det ju lättare att ställa flaskan i kylen efter att ha tagit ett glas.

Så, hmmm... får se hur jag gör. "vintarmen" ropar - ge mig vin!!

Så, skål på er. Ha en trevlig lördagkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0