minnet spelar spratt

Satt här och spelade ett spel på datorn. Plötsligt dök tanken upp: "jag undrar hur farmor mår, ska ringa henne och kolla läget.." En sekund senare slår det mig.... Men, det går inte att nå henne där hon är. Min älskade farmor gick bort strax innan jul 2006. Hon är tillsammans med sin man, sina söner och min mamma och alla andra som lämnat oss.
Jag är mycket medveten om att hon är död, varför dyker då det upp sådana dumma ideér? Det är likadant ibland gällande annat.. Något kul/ledsamt händer och min första tanke kan gå till att jag ska ringa mamma. Men, det går ju inte det heller...

SAKNAR ER!!

Vill kunna skämta och skratta med pappa och farfar... Kan bli så ledsen ibland.. Oavsett vad ni tror så försvinner inte sorgen och saknaden. Ja, alltså, livet går vidare och det blir lättare att leva utan dem man mist. MEN, det betyder inte att man inte sörjer/saknar.

Ni finns alltid i mitt hjärta!!


Kommentarer
Postat av: DITTE

Du är inte ensam, det händer att jag ringer till min mamma och då svarar ju min pappa eftersom han har nummret kvar. Någon gång har jag till och med frågat om jag får prata med henne vilket då gör att vi är 2 som blir ledsna. Så ditt syndrom drabbar nog alla men alla vill inte vara ärliga och berätta för det är lite tamu och vissa människor skäms för att dom inte kan hantera saken. Kram ditte

2008-03-19 @ 18:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0