Det måste vara fel på mig

Jag har lätt för att "störa mig" på människor. Kan irritera mig en hel del bakom ryggen på folk. Skulle för mitt liv oftast inte få för mig att säga något till dessa intet ont anande människor eftersom jag har kommit på att felet måste ligga hos mig.
Är hos svärmor nu över påsken. Alltså, missförstå mig inte... Jag älskar min svärmor, men hon och jag ser inte på samma sätt gällande en massa saker. Framför allt när det gäller materiella ting. Jag satt och sa att jag gärna skulle köpa en ny mobiltelefon som jag är helt kär i... =) Den är bara såååå snygg. Lila och fin..=) Då säger hon "behöver du en ny mobil"  När jag försöker förklara att det inte handlar om behöva och att jag dessutom får den billigt via jobbet så blir hon i det närmaste sur... Hon tycker det är onödigt.. *suck* Allt jag gjorde var att prata om något jag vill göra. Än så länge är det endast en tanke en "dröm". 
Det känns som att hon lägger sig i hur jag spenderar mina pengar, eller ska jag säga hur vi (jag och maken), spenderar våra pengar. Vi kan prata om saker som att åka ner till min familj och hälsa på eller åka på semester eller att vi vill/funderar på att köpa den eller den saken, så kommer hon nästan alltid med kommentaren... "det är dyrt". Kan känna att hon inte får avgöra vad jag tycker är dyrt. Hon har inte med det att göra. Alla har rätt till sin åsikt och jag brukar förklara för henne att det beror på situationen. Om vi pratar om en resa t ex så betyder inte det att den är dyr bara för att den kostar 5000kr. Det hela berpr ju faktiskt vart resan går och hur man bor där o s v. För henne handlar det bara om att det kostar 5000kr inte vad man får för pengarna... Det är skitjobbigt, faktiskt....  Sen kan jag hålla med om att vissa saker är dyra men att det är så det ser ut och vill man unna sig något så får man kanske betala det det kostar..
Ska också då säga att min svärmor älskar loppisar och second hand och att spara på saker medans jag är mer köpa nytt, slit och släng... kan vara det som gör att vi inte ser "eye to eye" alla gånger.
Jag är inte bortskämd sedan barndomen. Kommer inte från en rik familj. Fick inte allt jag pekade på... Tror bara på det här med att unna sig lite av "livets goda" när man har möjlighet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0