joykill

Sitter här och tänker för mig själv... jag kom just hem och hade köpt med mig vanilj yoghurt och start naturell. Då kommer min man med kommentaren "men det är mycket socker iden"! Åh, jag blir så arg. Ja, det må så vara, men jag har inte haft någon aptit alls de senaste dagarna och jag äter inte som jag ska på grund av det. Idag till exempel blev det ingen frukost och jag visste att jag inte direkt skulle hinna med någon lunch för jag skulle iväg ett ärende på lunchen. På min förmiddagsrast köpte jag därför en matig macka. Har inte ens ätit upp den idag. Jag har druckit vatten, en cola light och en frappuccino. Och en halv "matig" macka... inte bra. Men, jag har också fått veta idag att vikt och midjemått har minskat ytterliggare.. det är positivt!

Min man har rätt. Vi ska inte ha "sötsaker" hemma. Han säger att om det finns hemma så äter han det.. Jag sa till honom att han ju kunde intala sig själv att han inte tycker om det.

Det finns säkert bättre saker jag kunde köpt... men, nu blev det som det blev.... I min hjärna är det bättre att jag äter något som har lite socker i sig än att inte äta något alls. Jag ska ju äta frukost, mellis, lunch, mellis och middag, men just nu känns det jobbigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0