bussresa = snabbaste vägen till helvetet?

Ibland undrar man. Jag åker kommunalt varje dag till och från jobbet... Buss och pendeltåg och eventuellt tunnelbana... Det är inte alltid det roligaste. Som ikväll... bussen från Märsta och hem. Trots att det är en busslinje som det nästan alltid åker mycket folk på så var det idag en "vanlig" buss, alltså inte en "dragspelare". På väg hem från jobbet, trött, så blir man bra mycket tröttare av att det är trångt på bussen och att det blir ståplats. Trängsel är inte kul. När det desutom är sommar, även om det inte var en jättevarm dag, så svettas folk mer än vanligt. Man känner svettdofter som inte är så mysiga och när dessutom någon plötsligt släpper en fis så luktar det riktigt unket! BLÄÄÄHHHH! Till råga på allt så finns inget syre på bussen och av någon anledning som jag ännu inte kommit på så är värmen på! BECAUSE WHY??

Det känns ibland som att när det är trångt, varmt och äckligt på pendeltåg/buss/tunnelbana, att det är en resa på väg till helvetet...

Nu har jag dessutom förstått att jag kanske får problem att komma till jobbet imorgon. Det finns risk för att bussförarna går ut i strejk. Ska bli intressant att kolla in trafikrapporteringen på morgon-tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0