Undrar över vuxna människors beteende

Irritationen stiger. Det finns en person i mitt liv som jag gärna kan vara utan. Det vore ingen förlust för mig personligen om jag aldrig behövde se eller höra den personen mer i mitt liv. Tyvärr kan jag inte styra över det faktum att personen finns "i mitt liv".
Det är ju så, att släkt och arbetskamrater kan man inte välja själv. Jo, till viss del, men inte fullt ut. Om man har släktingar man har lite svårt för eller inte kommer överrens med så kan man ju undvika dem rätt så där mycket. Man träffar dem på släktkalas å sen kanske inte så mycket mer.
Värre är det med arbetskollegor. De behöver man tyvärr träffa varje dag man är på sin arbetsplats. Det som är rent fördjävligt är att om man trivs med de flesta av sina kollegor och överhuvudtaget på sin arbetsplats, men det finns en person som man bara känner att "det här går inte, människan driver mig till vansinne". Det värsta är att man inte kan göra något åt det. Det hjälper inte att prata med chefen eftersom det inte finns något att göra åt det.
För er som inte vet, det är så att vissa personligheter inte klickar. Det betyder ju därför också att det inte behöver vara fel på någon av personerna, det handlar om personkemi.

Jag har fyllt 35. Vet inte om åldern spelar någon roll, men jag anser att som vuxen kan man då och då vara lite barnslig, men inte hela tiden. Jag gillar att skvallra och är inte den mest oskyldiga.. det händer att jag snackar "skit" om mina medmänniskor.
Jag står för det jag säger. I regel så det "skitsnack" och "skvaller" jag gör bakom ryggen på någon är något jag skulle kunna säga direkt till den personen. Dock är det lättare med "skvaller" och "skitsnack" ibland eftersom jag samtidigt är lite konflikträdd och inte vill ha en konfrontation och göra någon ledsen eller upprörd. Samtidigt så är jag lite nervös inför att jag då skulle (förmodligen) få höra vad den personen tyckte om mig och även om jag inte behöver vara omtyckt av alla, så är det jobbigt att höra vad andra tycker är "dåligt" med mig, vad de stör sig på gällande min person.

Det värsta är dock vuxna människor som tisslar, tasslar och snackar skit via mail och kodord på arbetsplatsen och att de gör det tydligt, så att det inte undgår andra.

Snälla medmänniskor, om ni är över 18, bete er någorlunda med respekt och värdighet mot era medmänniskor. Det gör världen så mycket trevligare att leva i!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0