livet går mig förbi

Ibland känns det som att livet går mig förbi. Att jag missar allt kul. Dagarna passerar utan att jag känner att jag åstadkommit något vettigt.

Var på möte med min handläggare på försäkringskassan idag. Det gick bra. Var inte så farligt som jag var rädd för. Meningen var att maken skulle följa med, men han kunde inte. Han hade ett möte på jobbet som han var tvungen att vara med på.

Jag vill så mycket, men för att kunna göra det jag vill göra så behöver jag pengar. Tjänar inte tillräckligt för att kunna spara så mycket som jag skulle vilja. Anser att man måste kunna leva lite också. Alltså, spendera lite utan att behöva tänka för mycket.
Har kommit fram till att jag behöver ändra mitt beteende. Sluta ta en latte på stan/jobbet så ofta. Inta köpa ½ liters flaskor med läsk/vatten utan använda en flaska jag redan har och fylla den med kranvatten. Det är ju faktiskt jättegott med kranvatten. Laga mat hemma lite oftare istället för att handla "take away".
" många bäckar små..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0