hesheten som inte vill ge med sig!

Nej, det är inte synd om mig! Nej, jag är inte "förkyld"! Ja, de senaste veckorna har standardfrågan till mig varit "är du förkyld?". Tills nu har jag kunnat svara nej på den frågan. Anledningen till frågan har varit att jag varit förfärligt hes de senaste veckorna. Först nu i mellandragarna har jag blivit lite snörvlig. Har varit nere i "skåneland" och hälsat på lite släkt och där har barnen varit lite sjuka fram och tillbaka... Men, men... en lite snuvig snok är välan inte så farligt... Värre är det med halsen. Jag har INTE ont! Dock fortsätter jag att vara hes. Emellanåt får jag nästan normal röst, men det varar inte länge. Funderar på att belägga mig själv med talförbud... men, det är så tråkigt att vara tyst hela tiden. Har inte varit hos doktorn än... kanske läge snart?

ÄNTLIGEN!!! Jag fick min sjukpenning strax innan nyår... inte innan jul utan den 28:e kom pengarna.. bättre sent än aldrig. Nu kan jag andas lugnt ett tag.

Imorgon ska jag på möte med arbetsgivaren. Jag ska börja jobba 25% från och med nästa vecka. Vet inte vad jag känner inför det. Tror det känns rätt bra faktiskt. För första gången på länge. Får se vad som händer på mötet imorgon.

Julen var lugn. Vi var hemma hos min svärmor. Svärfar var också där. Trevligt. Mycket kortspelande, nästan inget tv-tittande. Sen var vi som sagt nere i skåne för att hälsa på min familj. Trevligt, lugnt det med. Min brorsdotter är för go. Tyvärr var hon febrig...
Bestämde oss i sista stund för att åka hem den 30:e. Fast... det blev att vi åkte tillbaka till svärföräldrarna och firade en lugn nyårsafton med dem. Kan konstatera att lugn är huvudordet för denna jul och nyårs helg som just passerat.
GOD FORTSÄTTNING!

å, förresten. jag tillverkade ett par örhängen till min svärmor i julklapp. Hon blev jätteglad och jag supernöjd!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0