Att glädja vänner, nära och kära

För mig är det viktigt att mina vänner, nära och kära mår bra och är glada. Det är inte lätt att göra någon annan glad alltid. Alla har vi dåliga dagar. Vissa saker kan man som vän inte göra något åt. Allt handlar ju inte om mig. MEN, om jag ser/hör att folk i min närhet mår dåligt så "drabbas" jag av en känsla, ett behov, av att hjälpa till. Jag är en av de människor som gillar att ge bort presenter. Att få presenter är inte lika viktigt. Jag ger bara för att jag vill, när jag vill.

Idag gladde jag en vän som jag kände ett behov att muntras upp lite. Hon trivs inte med en del saker i sitt liv. Det har varit så ett litet tag nu och jag har inte riktigt vetat vad jag kan göra. Kan bara finnas där och lyssna och ge råd. Gav henne en liten gåva idag. Bara för att jag kände för det. Hon blev jätteglad. Det gör mig lycklig.

En annan person som finns i mitt liv mår inte heller så bra. Har många dagar som går som en berg- och dalbana. Skrev lite om hur jag upplever henne (eller nåt) i en tidigare blogg och det blev hon jätteglad över.

Till alla ni som jag känner och som undrar om jag bryr mig... JA, jag bryr mig om er!

Idag har jag jobbat. Inget konstigt. Ska ju jobba 50% nu. Har dock återgått till ordinarie arbetsuppgifter. Kul att vara tillbaka med det också. Fick ta det lite i egen takt idag. Kändes bra och jag var nöjd när jag gick hem.

Puss i ljumsken! =)

Kommentarer
Postat av: Anna

Tack så jätte mycket för din kommentar =) Kram!

2008-02-06 @ 21:23:09
URL: http://annahk.blogg.se
Postat av: Anna

Du har blivit utmanad! Kolla bloggen =) Kram

2008-02-07 @ 15:05:02
URL: http://annahk.blogg.se
Postat av: Anna

Ja visst är det ett typiskt dilemma? Men jag blir så trött och arg varje gång det inträffar. Så himla onödigt och varför ska jag behöva ta all den skit och vara den felande länken? Men det är på bättre vägar nu, min idiot har bett om ursäkt och nu får jag känna efter hur det känns och sen så får vi se vad som händer.. Tack för dina ord! Kram

2008-02-10 @ 10:45:46
URL: http://annahk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0