resfeber och flygplansproblem

Som vanligt hade jag resfeber igår kväll. Har nästan alltid problem med rastlöshet, en känsla av att jag ständigt glömmer något och ont i magen plus svårt att sova kvällen innan jag ska åka någonstans. Jag skulle "bara" åka ner till syskonen och deras familjer för att fira jul.. Hur jobbigt kan det vara? Började se en ffilm som började kl 21 och hoppades nästan att jag skulle tycka den var tråkig så att jag kom i säng som jag borde eftersom jag skulle upp tidigt idag. Kom i säng ungefär kvart i tolv och hade dessutom problem att somna.
När makens väckarklocka började ringa så väckte han mig. Undrade varför jag inte gick upp. Det visade sig att min klocka aldrig börjat ringa. Tur att han alltid snooozar minst en halvtimme innan han går upp. Jag skulle gå upp kl 03:30 eftersom jag skulle packa det som jag inte kunde packa kvällen innan (igår) och duscha samt göra mig iordning. Maken hade fått för sig att vi behövde åka 04:30 för att jag säkert skulle komma i tid. Vi bor nära Arlanda, men denna gång skulle jag åka från Bromma.
Planet skulle gå kl 07:00. Jag hade sagt till min älskling att jag behövde vara på flygplatsen kl 06:00 för att jag skulle ha lite tid tillgodo ifall något oförutsett skulle inträffa.... Det gjorde det inte!
Vi var framme kl 05:08!
Vi tillbringade ungefär 25 minuter i bilen med att prata och kramas lite. (vi kommer ju inte att träffas på flera dagar)
Jag lät maken åka hem så att han fick sova lite till....
Själv gick jag in på flygplatsen och checkade in väskan. Försökte få till någon typ av frukost i cafeterian, men det var svårt. Frallorna var hårda som sten så det blev en latte och lite juice.

När jag gick igenom säkerhetskontrollen så var det en kvinna som trängde sig före mig för att personalen sa att det gick bra att komma längre fram, jag hann inte reagera och flytta fram innan den här andra kvinnan gick framför. Sen står hon där och håller på så länge med sina prylar som ska igenom röntgen att jag var tvungen att ta mina prylar och gå förbi henne igen så att inte fler blev "uppstoppade". När jag sen går igenom den här säkerhetspip-grejen... då säger en sån där säkerhetskvinnoperson till mig att jag måste ta av mig skorna och köra dem i röntgen (det pep tydligen om mig), så jag fick ta av mig skorna och gå tillbaka igenom pip-grejen igen..

Okej, sa jag att planet skulle gå klockan sju? In my dreams!! Boardingen skulle öppna 06:40. Klockan 06:50 får vi veta att det är något problem men att de försöker lösa det och att mer info kommer kl 07:00. Klockan 06:58 får vi veta att mer info kommer klockan 07:30. Det är ganska mycket folk där nu och flera flyg är, av olika anledningar, försenade. Jag sätter mig på en plats jag lyckades hitta. Hade suttit en liten stund när det kommer en mamma med baby i bärsele. Hon ser sig förvirrat och lite förtvivlat om efter en plats men kan inte hitta någon... då gör jag dagens goda gärning.. Jag ger henne min plats. Hon blir jätteglad och jag tror nästan hon ska komma att krama mig, men jag tar min väska så att jag slipper den tacksamhetsgesten.

När klockan väl blir halv åtta får vi reda på att det är något fel på vårt plan och att ett annat plan är på väg. Vi behöver bara invänta det. Det kommer så att vi är i luften ungefär 5-10 över åtta.
På planet serveras frukost. betydligt bättre än det som erbjöds i cafeterian på flygplatsen.
En lite dryg timme senare landar vi på Sturup där syrran väntar på mig.

Hela dagen idag har jag tillbringat med svägerska och mina underbara brorsdöttrar!! Har varit en trevlig dag!!

Ja ja, långt inlägg blev det.. Har ni orkat ända hit? Grattis! =)

Kram för idag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0