orättvisan är total!

Jag vill och behöver sova NU!!!!

Klockan är kvart i jävla tolv och jag ska upp tidigt för att åka till jobbet. Börjar kl 8 och måste då åka hemifrån kl 06:18.

Tittade på en film som slutade strax efter elva och tänkte: hmm, nu går jag och lägger mig så att jag får några timmars sömn. Nu har jag legat här i snart en halvtimme utan att somna. Det brukar inte vara så. Jag tillhör inte de som har problem med att somna. Det brukar räcka med att huvudet träffar kudden så sover jag. Ibland kan jag hinna tänka; jag kan inte somna en eller två gånger men likväl sover jag innan jag hunnit tänka tanken färdigt. Ibland ber jag maken killa mig på ryggen så att jag kan fokusera på det för att somna. Hinner knappt känna att han börjar innan jag sover.
Problemet jag har som gör att jag inte somnar är min hjärna. Den får för sig att sätta i gång på högvarv när det är sovdags.
Ikväll är det: julsånger! Ska jag baka lussekatter till mina kollegor och ska jag i såfall forma dem som första bokstaven i deras namn? Ska jag ta en pulverdiet dag imorgon? Tänk om jag inte får jobbet jag sökt. Varför får hon och inte jag? Ska man behöva "kiss ass"  för att komma dit man vill? Varför kan inte människor bara vara raka och ärliga istället för sliskigt inställsamma?
"the weather outside is frightful, but my dear your so delightful, so as long as you love me so... let it snow, let it snow, let it snow"
"jingle bells, jingle bells, jingle all the way....."
Imorgon ska jag träna...  MÅSTE träna. Hur ska jag göra för att gå ner 3 kilo på en dag? Undrar om jag ska ta mig i kragen och sortera mitt hörn när jag kommer hem imorgon? Vad ska jag ha på mig imorgon?

Ja, så här håller min hjärna på..... Nu är det midnatt och jag känner inte mig sömnig. Får snart be maken klubba mig så att jag däckar. Känner en otrolig mental stress över att inte somna. Vissa dagar kan jag till och med somna när jag sitter här och skriver. Det ni.. =)

Nä, ska göra ett försök till nu..

sussa gott alla ni därute i världen.

Kommentarer
Postat av: Anna HK

Klart du är den Linda som jag syftar på =) Dock inte så lätt för dig att veta =) Ja sol hade absolut varit det bästa just nu. Kram!

2008-12-11 @ 20:16:42
URL: http://annahk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0