Min katt = min "övervakare"

Socker är rätt kul.. Som de flesta vet så har katter en ofta utpräglad personlighet. Att det inte är du som väljer katten utan det är katten som väljer dig. Du äger inte katten utan den äger dig. Katten är inte ditt husdjur utan du är kattens människa.

Vår lilla Socker älskar sin mamma och pappa (oss). Hon är vår lilla bebis och vi älskar henne. När maken går på toaletten följer hon efter, duschar han följer hon med in där tills han sätter på vattnet då går hon ut och lägger sig i hallen på hallmattan och väntar på att han ska bli färdig.

På kvällarna, när hon tycker att det är dags för mig att gå till sängs, kommer hon och sätter sig nedanför soffan och jamar intensivt för att jag ska gå och lägga mig.
Idag gick hon till och med in till maken och beklagade sig. Alltså, jamade och tittade ut mot vardagsrummet där jag är för att han skulle fatta att hon tycker jag är jobbig.

Det kan ju vara så att det bara är jag som tolkar hennes beteende som jag vill. =)
Jag tycker att katter är inteligenta varelser.

Nä, sovdags..

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0