Wannabe EMO eller hora??

Satt på pendeltåget för en stund sen. På väg hem från jobbet. Råkade höra två småtjejer prata (de var väl sisådär 10-13 år)... Tjej 1 pratade om att hon hade blivit kallad wannabe emo av en annan tjej de båda känner. Efter en stund ringer hon upp den här tjejen och frågar varför hon är arg på henne.  Den här tredje tjejen (hör ju inte vad hon säger..) verkar inte vara jättetrevlig i ton och kommentarer till tjej 1. (tjej 2 sitter hela tiden bredvid och lyssnar och kommenterar emellanåt) Tjej nr 1 vill inte ge sig utan står på sig och frågar tjej nr 3 varför hon är arg. Visar sig vara nån website inblandad där någon har skrivit något... Det här... hon sa att du sa att.... osv. Tjej nr 3 kallar tjej 1 för hora för jag hör "om jag är hora vad är då du". Och så fortsätter det tills tjej 1 tröttnar på att inte få något svar på sin fråga. Det hela verkade handla om att en tjej har sagt att hon snackat skit och sen har en annan tjej sagt att den tredje sagt si. Verkade vara lite framochtillbaka. Hade varit intressant att kunna höra den dialogen från båda sidor. =)
Hur som helst så tyckte jag att det var strongt av tjej nr 1 att våga ställa frågan till tjej 3. Hon försökte iallafall reda ut de problem som existerade. Jag har inte jättekoll på det här med EMO... Tror det står för emotionell. har något med klädstil och musik att göra. Det är tydligen ett skälls "ord" för vissa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0