Jobbet och jag

Jag gillar mitt jobb! Får jag lov att göra det? Har alltid älskat service. Kundserviceyrket är verkligen något för mig. Jag vill fortfarande jobba inom turismindustrin, men jag trivs ändå där jag är just nu. Har bra arbetskamrater som har gjort det lätt för mig att komma tillbaka till arbetet. Företaget har stöttat mig i min sjukskrivning.
Att jag trivs betyder inte att jag inte vill utvecklas. Jag vill utvecklas och ha utmaningar i mitt arbete.

Jag mår bra nu. Det är skönt att kunna säga det till mig själv och känna att jag inte ljuger. När andra frågar kan man ju lätt dra en liten vit lögn, eller mer rätt är kanske, försköna sanningen en aning. Trots att (jag kommer att generalisera nu, så håll i er) de flesta frågar: "hur är det/hur mår du" så är det inte alls säkert att de egentligen bryr sig eller vill ha ett ärligt svar. Människor har så mycket med sig själv att de inte har tid och ork att känna med dig. Dessutom har ordet depression en otroligt negativ klang och det är jobbigt att förstå innebörden om man inte själv haft sjukdomen.

Men, som sagt. Jag mår bra nu. Människor behöver inte "tassa på tå" kring mig.

Till min morbror (har flera men detta gäller bara en av dem) vill jag säga: Tack för att du finns i mitt liv. Du har varit ett otroligt stöd för mig sedan -99 och bara det att jag vet att du finns där för mig gör att jag känner mig starkare. Du är bra på att lyssna och sist vi sågs gav du mig ännu mer styrka när jag berättade om den gångna hösten.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej! Härligt att läsa att det går framåt för dig. Du är verkligen duktig och jag är stolt över dig =) En stor kram till dig!

2008-04-09 @ 23:56:40
URL: http://annahk.blogg.se
Postat av: S

Vad skönt hurru! :)

2008-04-10 @ 09:27:29
Postat av: Anna

Amen Linda då, nu ska du inte gnälla =) När du är inne på din blogg sida, så trycker du på visa statistik och där kommer fram två kurvor. Den övre visar hur många sidvisningar din blogg haft och den undre visar hur många unika läsare som varit inne på din blogg. Kram!

2008-04-10 @ 12:34:49
URL: http://annahk.blogg.se
Postat av: Anna

Tack så jätte mycket, njao sådär värst avancerad är den inte, men har många pixlar och så har jag ställt in den på hur jag vill ha den. Kram!

2008-04-10 @ 20:52:17
URL: http://annahk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0