ensam

Undrar hur det kan vara så att man känner helt ensam i världen trots att man är omringad av människor hela dagarna.

Jag känner mig framför allt ensam på jobbet och på väg till och från jobbet. Vet inte varför, det finns ingen anledning. Behöver bearbeta detta för mig själv. Det är det terapeuten har sagt.... att jag ska sluta tänka negativt om mig själv. Sluta tro att andra inte gillar mig.
Vissa dagar är komplexen värre än andra dagar.

Idag har jag varit på foneatriska kliniken på Karolinska Institutet. Var där för att kolla min hals efter bihåleinflammationen jag hade förut. Läkaren bedövade ena näsborren och stoppade ner en slangkamera i den. När han var klar med undersökningen så fick jag se på filmen av mina stämband. Jag kan förstå fascinationen med varför man väljer att bli läkare. Inte för att jag någonsin, eller nu heller, vill bli läkare... gillar ju inte blod och "guts". Men, fascinerande är det..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0