dagens

Todays lunch/middag blev en Calzone. Det var gott. Älsklingen ska på "affärsresa" igen. Ska till Danmark på utbildning eller nåt...  Jag har fortfarande "mensmage" och orkade inte göra mat så jag skickade honom till pizzerian istället. Ja, han kunde gjort mat, men jag var sugen på pizza.

Bläddrade på dumburken och hittade "en obekväm sanning". Det här med klimathotet.... skumt. Känner skepsis, men det ligger ju sanning i det. Jag är inte helt dum i huvudet, men det är faktiskt (för mig)en jobbig tanke... att vi dödar planeten vi bor på. Men, hur tar jag mig till jobbet utan att bidra till dess förstöring? Jag är bekväm och van vid min vardagslyx... Är vi beredda på att ge upp allt det för att rädda vår planet?  It is scary!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0